Matěj STRNAD

Miért kezdjük a filmmel, ha a médiaművészet megőrzésén gondolkodunk?
archívátor, Center for Audiovisual Studies (CAS)
Prága, Cseh Köztársaság


msMatěj STRNAD, archívátor, Center for Audiovisual Studies (CAS), Prága

Matěj Strnad (1989) archívátor a Center for Audiovisual Studies (CAS) nevű intézményben, Prágában, ahol film- és médiaművészeti kritikai írással és archiválással foglalkozik. Különböző cseh magazinokban és folyóiratokban publikált, valamint olyan témakörökben tartott előadásokat, mint a filmtechnológia, az internetes kalózkodás archiválási dimenziói és a hagyományos filmmédium szerepe a kortárs művészetben. Társszerkesztője és társfordítója volt a Manifesty pohyblivého obrazu I: barevná hudba (Pastiche Filmz, 2010) című szöveggyűjteménynek, amelyben cseh nyelvre fordította Oskar Fischinger, James és John Whitney, Mary Ellen Bute valamint Stan Brakhage szövegeit. 2013 óta szabadúszó archiválási tanácsadó köz- és magán-videogyűjteményekben is. Társszerkesztője volt egy társadalom-tudományi szöveggyűjteménynek (NAMU, 2014), vizuális művészet szakos hallgatók számára. Kialakította a katalogizálási és archiválási rendszert a CAS-ban, valamint azon dolgozik, hogy film és média megőrzés MA képzést indítsanak a FAMU-n. 2014 óta irányítja a digitalizálási projekteket a Cseh Nemzeti Filmarchívumban.

 

TOP